İPTAL VE İADE POLİTİKASI


SİPARİŞ İPTALİ


Ürünü teslim alındığı tarihten itibaren 14 gün içerisinde iade edebilirsiniz.


İptal/iade işlemi yapmak istediğiniz durumda info@surton.com.tr mail adresi ile +90 555 888 12 50 telefon numarasına iade işlemi talebinizi, kargo teslim tutanağı örneği ile iade bilgileri doldurulmuş fatura kopyasını ile birlikte iletmeniz gerekmektedir. 


Yapılan inceleme sonucunda size yapılacak geri dönüş sonrasında ürünün yeniden satılabilir özelliğini kaybetmeyecek şekilde orijinal paketi ile yeniden paketlenerek gönderilmesi gerekmektedir. 


Ürünün iadesi anlaşmalı kargo firmalarımız olan ürünün türüne göre Horoz Lojistik Kargo Hizmetleri A.Ş ya da Yurtiçi Kargo Servisi A.Ş.aracılığıyla gönderilmesi durumunda ücretsiz olarak yapılabilecektir. Farklı kargo firmaları ile gönderilmesi durumda kargo ücreti müşterimiz tarafından karşılanacaktır. 


İade edilecek ürünlerin satılabilirliğine zarar gelmemiş, kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ile birlikte teslim edilmesi önemlidir.  


İade edilecek ürünün kargoda zarar görmeyecek şekilde orijinal paketleme sistemi kullanılarak sağlam şekilde paketlenmesi önemlidir. 


İade etmiş olduğunuz ürün tarafımıza ulaştıktan sonra inceleme ekibi tarafından incelenecek ve onaylandıktan sonra ücretiniz, kullandığınız karta ödeme türünüze uygun olarak, bankanızın online ödeme sistemi üzerinden yapılacak ve ücret iadesi 14 iş günü içerisinde hesabınıza yansıtılacaktır. Ücret iadesinden sonra hesabınıza yansıması tamamen banka işlem süreci ile ilgili olduğundan, bankanın iade ücretinizi hesabınıza yansıtmasında olası gecikmelerin olabileceğini göz önünde bulundurulmalıdır. 


Sorularınız için info@surton.com.tr'ye mail atabilirsiniz.


TÜKETİCİ HAKLARI – CAYMA – İPTAL İADE KOŞULLARI


GENEL BİLGİLENDİRME


Kullanmakta olduğunuz web sitesi üzerinden elektronik ortamda sipariş verdiğiniz takdirde, size sunulan ön bilgilendirme formunu ve mesafeli satış sözleşmesini kabul etmiş sayılırsınız.


Alıcılar, satın aldıkları ürünün satış ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği (RG:27.11.2014/29188) hükümleri ile yürürlükteki diğer yasalara tabidir.


Ürün sevkiyat masrafı olan kargo ücretleri aksi belirtilmedikçe alıcılar tarafından ödenecektir.


Satın alınan her bir ürün, 30 günlük yasal süreyi aşmamak kaydı ile alıcının gösterdiği adresteki kişi ve/veya kuruluşa teslim edilir. Bu süre içinde ürün teslim edilmez ise, ALICI'lar sözleşmeyi sona erdirebilir.


Satın alınan ürün, eksiksiz ve siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgesi, kullanım kılavuzu gibi belgelerle teslim edilmek zorundadır.


Satın alınan ürünün satılmasının imkansızlaşması durumunda, satıcı bu durumu öğrendiğinden itibaren 3 iş günü içerisinde yazılı olarak alıcıya bu durumu bildirmek, 14 (on dört) iş günü içinde toplam bedeli ALICI’ya iade etmek zorundadır.


SATIN ALINAN ÜRÜN BEDELİ ÖDENMEZ İSE:


ALICI, satın aldığı ürün bedelini ödemez veya banka kayıtlarında iptal ederse, SATICI'nın ürünü teslim yükümlülüğü sona erer.


KREDİ KARTININ YETKİSİZ KULLANIMI İLE YAPILAN ALIŞVERİŞLER:


Ürün teslim edildikten sonra, alıcının ödeme yaptığı kredi kartının yetkisiz kişiler tarafından haksız olarak kullanıldığı tespit edilirse ve satılan ürün bedeli ilgili banka veya finans kuruluşu tarafından SATICI'ya ödenmez ise ALICI, sözleşme konusu ürünü 3 gün içerisinde nakliye gideri SATICI’ya ait olacak şekilde SATICI’ya iade etmek zorundadır.


ÖNGÖRÜLEMEYEN SEBEPLERLE ÜRÜN SÜRESİNDE TESLİM EDİLEMEZ İSE:


SATICI’nın öngöremeyeceği mücbir sebepler oluşursa ve ürün süresinde teslim edilemez ise, durum ALICI’ya bildirilir. ALICI, siparişin iptalini, ürünün benzeri ile değiştirilmesini veya engel ortadan kalkana dek teslimatın ertelenmesini talep edebilir. ALICI siparişi iptal ederse; ödemeyi nakit ile yapmış ise iptalinden itibaren 14 (on dört) gün içinde kendisine nakden bu ücret ödenir. ALICI, ödemeyi kredi kartı ile yapmış ise ve iptal ederse, bu iptalden itibaren yine en geç 14 (on dört) gün içinde ürün bedeli banka veya aracı ödeme kuruluşu aracılığıyla ALICI'ya iade edilir.


KARGO FİRMASI 


Ürünlerin ALICI’ya gönderimi aşamasında sevkiyat işleminden sorumlu kargo firmasının hata ve ihmallerinden kaynaklı olarak ortaya çıkabilecek zararlardan ve/veya bunların ALICIı'ya teslim edilememesinden dolayı SATICI sorumlu değildir. ALICI'nın sipariş esnasında teslimat adresini yanlış yazması sonucunda oluşan zarardan SATICI sorumlu olmamakta olup oluşacak masraflar ALICI tarafından karşılanacaktır. 


ALICININ ÜRÜNÜ KONTROL ETME YÜKÜMLÜLÜĞÜ:


ALICI, sözleşme konusu mal/hizmeti teslim almadan önce muayene edecek; ezik, kırık, ambalajı yırtılmış vb. hasarlı ve ayıplı mal/hizmeti kargo şirketinden teslim almayacaktır. Teslim alınan mal/hizmetin hasarsız ve sağlam olduğu kabul edilecektir. ALICI, Teslimden sonra mal/hizmeti özenle korunmak zorundadır. Cayma hakkı kullanılacaksa mal/hizmet kullanılmamalıdır. Ürünle birlikte iade formu doldurulan fatura örneği de iade edilmelidir.


CAYMA HAKKI:


ALICI; satın aldığı ürünün kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içerisinde, SATICI’ya aşağıdaki iletişim bilgileri üzerinden bildirmek şartıyla hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkını kullanabilir.


SATICININ CAYMA HAKKI BİLDİRİMİ YAPILACAK İLETİŞİM BİLGİLERİ:


Ünvanı: SÜRTON MOBİLYA ÜRÜNLERİ MİMARLIK HİZMETLERİ ÜRETİM VE PAZARLAMA LTD. ŞTİ.

Adresi: Dalboyu Cad. No:38 SİTELER ALTINDAĞ ANKARA

Telefon: +90 (555) 888 12 50

E-Mail: info@surton.com.tr 


CAYMA HAKKININ SÜRESİ:


ALICI, sözleşme konusu ürünün kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa tesliminden itibaren 14 (on dört) gün içinde cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkı süresi, ALICI'nın veya ALICI tarafından belirlenen üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün başlar. Ancak ALICI, sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir.


Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde;


a) Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son malı teslim aldığı gün,


b) Birden fazla parçadan oluşan mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün esas alınır.


CAYMA HAKKININ KULLANIMI:


"3. kişiye veya ALICI’ ya teslim edilen ürünün iade formu doldurulmuş faturası, orijinal kutu, ambalaj ve varsa standart aksesuarları ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak teslim edilmesi gerekmektedir.


İade edilmek istenen ürünün faturası kurumsal fatura ise, iade ederken kurumun düzenlemiş olduğu iade faturası ile birlikte gönderilmesi gerekmektedir. Faturası kurumlar adına düzenlenen sipariş iadeleri İADE FATURASI kesilmediği takdirde tamamlanamayacaktır."


İADE KOŞULLARI:


SATICI, cayma bildiriminin kendisine ulaşmasından itibaren en geç 14 günlük süre içerisinde toplam bedeli ve ALICI’yı borç altına sokan belgeleri ALICI’ ya iade etmekle yükümlüdür.


ALICI’ nın kusurundan kaynaklanan bir nedenle malın değerinde bir azalma olursa veya iade imkânsızlaşırsa ALICI kusuru oranında SATICI’ nın zararlarını tazmin etmekle yükümlüdür. Ancak cayma hakkı süresi içinde malın veya ürünün usulüne uygun kullanılması sebebiyle meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan ALICI sorumlu değildir.


Cayma hakkının kullanılması nedeniyle SATICI tarafından düzenlenen kampanya limit tutarının altına düşülmesi halinde kampanya kapsamında faydalanılan indirim miktarı iptal edilir.


CAYMA HAKKI KULLANILAMAYACAK ÜRÜNLER:


ALICI’nın isteği veya açıkça kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan ve geri gönderilmeye müsait olmayan, iç giyim alt parçaları, mayo ve bikini altları, makyaj malzemeleri, tek kullanımlık ürünler, çabuk bozulma tehlikesi olan veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan mallar, ALICI’ya teslim edilmesinin ardından ALICI tarafından ambalajı açıldığı takdirde iade edilmesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayan ürünler, teslim edildikten sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan ürünler, Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınlara ilişkin mallar, Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayri maddi mallar, ile ses veya görüntü kayıtlarının, kitap, dijital içerik, yazılım programlarının, veri kaydedebilme ve veri depolama cihazlarının, bilgisayar sarf malzemelerinin, ambalajının ALICI tarafından açılmış olması halinde iadesi Yönetmelik gereği mümkün değildir. Ayrıca Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin cayma hakkının kullanılması da Yönetmelik gereği mümkün değildir.


Kozmetik ve kişisel bakım ürünleri, iç giyim ürünleri, mayo, bikini, kitap, kopyalanabilir yazılım ve programlar, DVD, VCD, CD ve kasetler ile kırtasiye sarf malzemeleri (toner, kartuş, şerit vb.) iade edilebilmesi için ambalajlarının açılmamış, denenmemiş, bozulmamış ve kullanılmamış olmaları gerekir.